تصمیم تازه حماس نتانیاهو را سردرگم کرد

یک عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که بنیامین نتانیاهو انتظار موافقت حماس با پیشنهاد توافق آتش‌بس را نداشت و این موضوع موجب سردرگمی وی شده است.

به نوشته خبرگزاری شهاب، او همچنین گفت که نتانیاهو برای فرار از مذاکرات بهانه‌تراشی می‌کند و حماس و میانجی‌ها را مقصر می‌داند و این در حالی است که حماس به موضعی که به میانجی‌ها ابلاغ کرده، پایبند است و پیشنهادات آنها را قبول دارد.

عزت الرشق افزود: «موافقت حماس با پیشنهاد میانجی‌ها نتانیاهو را سردرگم کرد و او را به دردسر انداخته است».

خبر مرتبط
نتانیاهو توافق آتش‌بس با حماس را رد کرد

نتانیاهو با رجزخوانی دوباره و تکرار تهدیدهای توخالی خود، گفت: اجازه نمی‌دهیم حماس توانایی‌های نظامی خود را بازسازی کند. اسرائیل اجازه نخواهد داد که حماس در نوار غزه حکومت کند.

در این راستا «عاموس هرئیل» تحلیلگر نظامی صهیونیست نیز روز سه‌شنبه در در یادداشتی در روزنامه هآرتص با اشاره به وضعیت آشفته نتانیاهو نوشت: نتانیاهو در تله پاسخ مثبت حماس به توافق آتش‌بس افتاد.

وی تصریح کرد: «اسرائیل از شنیدن موافقت حماس با توافق آتش‌بس غافلگیر شد؛ زیرا شواهد طی چند روز گذشته نشان می‌داد که مذاکرات در آستانه فروپاشی کامل قرار گرفته است».

خبر مرتبط
واکنش حماس به کشف گورهای دسته‌جمعی در بیمارستان‌های غزه

حماس در واکنش به کشف ۷ گور دسته جمعی در بیمارستان‌های غزه گفت: بار دیگر وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در این باریکه را نشان داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.